Kimondta Szoboszlai a frankót Kerkez Milosról
A Liverpool magyar középpályása válogatottbeli társáról nyilatkozott, de azt is elárulta mit szeret enni, illetve mit ábrázol legújabb tetoválása.
Magyarként akarta felnevelni gyermekét Böjthe Kálmán, ezért tért haza Amerikából. Na meg persze azért, hogy magyar ötleteket karoljon fel és tegyen üzletileg is sikeressé.
Takács Zsolt interjúja a Mandiner hetilapban.
Hogyan jutott el a Blue Seven Group megalapításáig?
Közel negyven évig laktam Németországban, ott végeztem az iskoláimat, külföldön szocializálódtam. Állatorvosként diplomáztam, és később kereskedelmi végzettséget is szereztem. Ezután a forgó reklámtáblák mögött álló technológiai szabadalmamnak köszönhetően óriási sikereket ért el a cégem a globális reklámpiacon, még az Apple-lel is volt szerencsém együttműködni. Csaknem húsz évig dolgoztam a reklámiparban, és az ott szerzett tapasztalatokat kamatoztatom a mostani vállalkozásban is. Sokáig az Egyesült Államokban éltünk, mert a legnagyobb befolyással rendelkező cégek székhelye ott van. New Yorkban sikeresen eladtuk a szabadalmunkat, ezután született meg a döntés arról, hogy a család egy magyarországi tanyára költözzön.
Jelentős váltás…
Valóban, de szükséges lépés is volt, mivel más irányt vett az életem. Későn lettem apuka, de abban biztos voltam, hogy Magyarországon szeretném felnevelni a gyerekemet. Bárhol laktam a világon, mindig konzervatív, büszke magyarnak vallottam magam.
Honnan jött az ötlet a Blue Seven Group létrehozására?
Szükség volt egy olyan profitorientált vállalatra, amely piacképes, és mérhető sikerre viszi a hazai fejlesztéseket. Hét éve önerőből, a barátainkkal és az ismerőseinkkel indítottuk el a céget. Semmilyen pályázati forrást nem vettünk azóta igénybe, mivel úgy gondoljuk, a kormány által nyújtott támogatások jó helyre mennek.
Mennyire nehéz érvényesülni a nemzetközi piacokon?
Nagyon nehéz. Az utóbbi húsz évben az változott leginkább, hogy a piacot formáló döntéshozók száma csökkent, centralizálódott a piacformáló erő, így kevesebb emberen keresztül kell átvinni az információt. Az innováció mindig kockázatos, még akkor is, ha hosszú távon megtérül, ezért nehezen indulnak el a fejlesztések. A mi feladatunk, hogy arra kényszerítsük a piacot, hogy észrevegye és foglalkozzon az értékes innovációkkal.
Milyen eszközökkel lehet erre rákényszeríteni a piacot?
Először is fókuszba kell helyezni az ötleteket, mert ha a társadalom nem tud valamiről, akkor az nem is létezik. Ha valaki nem tud hatékonyan kommunikálni, bármilyen jó is az ötlete, nem tud hozzájárulni a gazdasági növekedéshez. Amíg itthon nem használjuk az adott innovációt, addig teljesen felesleges kilépni a nemzetközi piacra. Karrierem során tapasztaltam, hogy az északi társadalmak lenézik a déli, délkeleti országokat, és ez óriási probléma, mert így kevés e térségekből származó újítás került be a nemzetközi köztudatba. Ettől a mentalitástól nem kell megijedni, mindig ki kell állni az értékeink mellett és önmagunk érdekében.